自分で考え、自分で選び、自分で行動する。意志のある人たちが集う“場"それがイー・ウーマンです。 サイトマップお問い合わせ| english
ewoman検索: 過去のサーベイ検索
HOME CAREER@ NEWS@ MONEY&REGAL BODY@ SOCIETY@ ACTIVE LIFE@ 6ジャンルについて
>>> 旧リーダーズ/メンバーからの移行登録について
イー・ウーマンとは
参加する
円卓会議 働く人の
円卓会議
表参道カレッジ 人から学ぶ、
人と学ぶ

表参道カレッジ
国際女性ビジネス会議 国際女性
ビジネス会議
読む
winwin対談 佐々木かをりの
win-win対談


ホーム > english > word of the day > 第3回

english@

ワーキングウーマンのためのWord of the Day

2002/6/17-2002/6/21

テーマ

words used in advertising and marketing

 

月曜日

Undercover marketing

A type of marketing method in which actors promote a product in a real-world setting while posing as regular people.

例文

“None of the other students realized that the two women talking excitedly about how much they loved their new laptop computers had been hired by the laptop maker as undercover marketers to promote the laptop while pretending to be regular students.”


火曜日

Brand name dropping

 

Attempting to impress others by frequently mentioning the brand names of goods
that one owns.

Related to name-dropping

Attempting to impress others by frequently mentioning the names of important or famous people with whom one may hard

例文

“Ted annoys his friends with his constant brand-name dropping, especially since none of them can afford to buy brand name goods.”


水曜日

Tribal marketing

 

A marketing strategy that forms social groups or communities that are centered around a product or service.

例文

“The PC-game maker utilized a tribal marketing strategy; they created clubs of users to play their games and provided prizes to the winners of tournaments.”


木曜日

Brandwidth

 

(A blend of brand and bandwidth) The amount of brand recognition that a product or service has earned.

例文

“The marketing department chose to promote the product with the most
brandwidth for the major summer promotion starting in June.”


金曜日

Brandalism

 

(a blend of brand and vandalism) The covering of schools, libraries and other public spaces with logos, advertisements and corporate slogans, usually in exchange for money.

例文

“Brandalism, once considered unthinkable, has now become the standard way for schools to get much needed funds and for companies to increase their name recognition with the public.”


e-shop
メロンリペア メロンリペア
15万箱 突破!
抗酸化サプリメント
アクションプランナー アクション
プランナー

時間が見える大人気の手帳
ビジネス
イー・ウーマンに依頼する イー・ウーマンに
依頼する

イー・ウーマン調査 働く女性の調査
マーケティング&ブランドコミュニケーション マーケティング
ブランディング
コンサルティング

講演・研修のご依頼 講演・研修のご依頼
メディア掲載一覧 メディア掲載一覧
取材のご依頼 取材のご依頼
リンク
ワーキングウーマンの意識調査 asahi.com
私のミカタ
佐々木かをりのブログ 佐々木かをりの
ブログ

kaorisasaki twitter 佐々木かをりの
Twitter

 ©2000-2009 ewoman,Inc. 個人情報について利用規約各種お問い合わせ・お申し込み会社概要| english